Current Status and Issues of Online Supplementary Japanese Language Course at Multi-Campus University, Yamato Akiko, Mar. 2024, 1, 67, 76
補助動詞「ておく」の使用が示す配慮, 大和啓子, Mar. 2022, 11, 63, 69
丁寧体で用いられる「てしまう」縮約形「ちゃう」の配慮機能, 大和啓子, Mar. 2021, 10
Effects of Intercultural Interaction on Home Students in a University Course:An Analysis Based on Multicultural Competence Inventory, WATANABE Tomoseki;YAMATO Akiko, Mar. 2020, 2, 1, 19
Gunma University's International Camp : An Annual Event for Multicultural Exchange and Mutual Understanding, Yamato Akiko;Furukawa Atsuko;Bergeron Sylvain;Makihara Tsutomu, Mar. 2016, 15, 63, 75
Development of Japanese Language Materials concerning Financial Planning for Foreigners wanting to settle in Japan, Yamato Akiko;Watanabe Mayumi;Yuki Megumi, Mar. 2015, 14, 37, 51
Current Status and Issues in Japanese Education at Gunma University, Showa Campus, Takahashi Yusuke;Yamato Akiko, Mar. 2015, 14, 53, 59
「そうですか」に関する一考察―語用論的考察と使用実態調査―, 大和 啓子, Feb. 2014, 3, 53-61
Practical Report on the International Camp in Satoyama and Students' Awareness : The Challenge of Developing Intercultural Competence, 園田 智子;大和 啓子, 2014, 17, 47, 58
Japanese volunteer training seminar for diversifying practice style, Tawarayama Yuji;Yamato Akiko;Watanabe Mayumi, Mar. 2013, 12, 87, 97
Discourse Structure of Request Conversation among Friends : Cases of Japanese, Chinese and Korean, Nabatame Tomomi;Liu Tajing;Yamato Akiko, Dec. 2012, 19, 15, 29
依頼応答に対する依頼者の反応―日・中・韓母語電話会話の分析―, Mar. 2011, 94-97
Pragmatic effects of the exemplifying markers "Tari" and "Nanka", 大和 啓子, Mar. 2010, 91, 41, 51
On the exemplification of Toka, Akiko YAMATO, 2010, Tsukuba journal of applied linguistics, 17, 17, 27
日本語教育実習生の内省的実践をめざした反省会の試み, 大和啓子・生天目知美・永井涼子, Mar. 2009
An Attempt to Improve Evaluation Meetings for an Enlarged Perspective over Teacher Training, YAMATO Akiko;NABATAME Tomomi;NAGAI Ryoko, 2009, The journal of Japanese Language Education Methods, 16, 1, 80, 81
The unexpectedness of "tari" and its politeness effect : the usages in contexts of request, Akiko YAMATO, 2008, Tsukuba journal of applied linguistics, 15, 115, 125
群馬大学外国人留学生の生活状況と課題―外国人留学生支援に関する調査から―, 越智, 貴子;大和, 啓子;舩橋, 瑞貴;野田, 岳人;田中, 麻里;OCHI, Takako;YAMATO, Akiko;FUNAHASHI, Mizuki;NODA, Takehito;TANAKA, Mari, Mar. 2022, 3, 19, 33
Considerate Expression "Kekkou", 第18回日本語コミュニケーション研究会, 22 Feb. 2024
Consideration indicated by possible expressions, 第17回日本語コミュニケーション研究会, 24 Aug. 2023, 24 Aug. 2023, 25 Aug. 2023
「たりする」の配慮表現事典記載について, 大和啓子, 第16回日本語コミュニケーション研究会, 23 Mar. 2023
許容の応答表現-「しかたない」があらわす配慮-, 大和啓子, 第15回日本語コミュニケーション研究会, 23 Aug. 2022, 23 Aug. 2022, 24 Aug. 2022
補助動詞「~ておく」の諸用法, 大和啓子, 第13回日本語コミュニケーション研究会, 26 Aug. 2021
断りの配慮表現「せっかくですが、今日はやめておきます」の分析, 大和啓子, 第14回 日本語コミュニケーション研究会, 16 Mar. 2022, Domestic conference
談話における「てしまう」縮約形「ちゃう」の使用について, 大和啓子, 第12回日本語コミュニケーション研究会 , 19 Mar. 2021
配慮データベース入力項目たりする・てしまうの検討, 大和啓子, 配慮表現データベース研究会, 29 Aug. 2020
てしまう縮約形ちゃうの用法とその特徴, 大和啓子, 第11回日本語コミュニケーション研究会, 22 Aug. 2020
群馬大学理工学部・大学院理工学府留学生の就職に関する予備調査―現状の把握と支援に向けて―, 大和啓子、舩橋瑞貴, 第4回 先端工学とその教育に関する国際会議 2019, Sep. 2019