教育学部GFL育成プログラムの現状と今後の課題 2018年度のアンケート結果分析を踏まえて, 山田 敏幸; 鈴木 豪, 10 Mar. 2020, 37, 185, 194
Grade-Level Differences in Elementary and Middle School Students' Conceptions of Learning : Correlation with Learning Strategy Use, Go Suzuki, Mar. 2013, JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 61, 1, 17, 31, Scientific journal
Comparing Multiple Ideas in Pupils' Problem Solving, 鈴木 豪, Mar. 2017, 東京大学大学院教育学研究科紀要, 56, 39, 47
The Effect of Context of the School Subject for Pupils' Interpretation of a Graph, SUZUKI Go, Mar. 2016, Japan Journal of Educational Technology, 40, 2, 95, 103, Scientific journal
Relation between fifth and sixth graders' conceptions of learning and mathematical problem solving, Go Suzuki, 2016, Japanese Journal of Educational Psychology, 64, 3, 327, 339, Scientific journal
Evaluation of two methods for comparing multiple ideas when solving problems about judgments based on representative values: Elementary school pupils, Go Suzuki, 2015, Japanese Journal of Educational Psychology, 63, 2, 138, 150, Scientific journal
Two Methods for Comparing Multiple Ideas in Children's Mathematical Problem Solving, 鈴木 豪, Sep. 2014, 発達心理学研究, 25, 3, 268, 278
Environmental factors that affect Finnish children's thinking : Analyses of Finnish teachers' views of lessons, 藤村 宣之; 鈴木 豪, 31 Mar. 2015, 東京大学大学院教育学研究科紀要, 54, 54, 459, 476
児童・生徒の数学的問題解決を方向づける文脈に関する研究―学習観,多様な考えの比較検討方法,教科の文脈に着目して―, 鈴木豪, Dec. 2020, Doctoral thesis
The Effect of Additional Questions after Finding Similarities on High School Students’ Problem Solving, Go, SUZUKI; Nobuyuki,FUJIMURA, Mar. 2022, 71, 193, 202, Research institution
Relationship Between Parents' Own Interpersonal Worries and Parents' Expectations of Their Children's Interpersonal Relationships : Secondary Analysis of Survey Data for Mothers, Yumi, ISHIBASHI; Go, SUZUKI, 01 Dec. 2021, 埼玉学園大学紀要. 人間学部篇 = Bulletin of Saitama Gakuen University. Faculty of Humanities, 21, 115, 124, Research institution
中学校社会科教科書における問いの種類の分析 : 地理的要素・歴史的要素がある問いと因果・背景を問う問いに着目して: A Study of the Types of Questions in Junior High School Social Studies Textbooks: Focusing on questions with geographical and historical elements and questions that ask about cause and effect or background., SUZUKI, Go; ISHIBASHI, Yumi; FUJIMURA, Nobuyuki, 02 Feb. 2024, 73, 191, 198, Research institution
Future Issues for GFL Program at the School of Education Analysis of the 2018 Questionnaire, YAMADA Toshiyuki; SUZUKI Go, 10 Mar. 2020, 37, 185, 194
小・中学生の教科別学習観(1) ―意味理解志向学習観得点の教科・学年間における差異―, 鈴木豪; 石橋優美; 青柳尚朗, 日本発達心理学会第29回大会, 23 Mar. 2018, Domestic conference
小・中学生の教科別学習観(2) ―暗記再生志向学習観得点の教科・学年間における差異―, 石橋優美; 鈴木豪; 青柳尚朗, 日本発達心理学会第29回大会, 23 Mar. 2018, Domestic conference
生徒の地理的思考を育む地歴統合型単元の開発と実証的検討― 中学校地理的分野「関東地方」を題材として―, 青柳尚朗, 佐々木暢, 石橋優美, 鈴木豪, 藤村宣之, 日本社会科教育学会第70回全国研究大会, 28 Nov. 2020, Domestic conference
縦断的な視点に基づく教授・学習研究(準備委員会企画シンポジウム1), 篠ヶ谷 圭太; 鈴木 雅之; 鈴木 豪; 南風原 朝和; 田中 あゆみ, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2019, 2019, 2019, Japanese
The effect of additional questions after finding similarities of multiple ideas on problem solving, Suzuki Go; Fujimura Nobuyuki, The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association, 2019, 2019, 2019, Japanese
教科教育の心理学:―(3)教科教育の改善に資する授業実践研究,実験・調査研究のあり方を探る―, 藤村 宣之; 小野田 亮介; 蛯名 正司; 橘 春菜; 石井 秀宗; 藤田 豊; 石橋 優美; 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2019, 2019, 2019, Japanese
小・中学生の教科別学習観(6):―小学6年生の学習観と記述課題回答の関連―, 鈴木 豪; 石橋 優美; 青柳 尚朗, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2019, 2019, 2019, Japanese
小・中学生の教科別学習観(4):1学期から2学期にかけての暗記再生志向学習観の得点変化, 青柳 尚朗; 鈴木 豪; 石橋 優美, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2018, 2018, 2018, Japanese
小・中学生の教科別学習観(3):1学期から2学期にかけての意味理解志向学習観の得点変化, 石橋 優美; 鈴木 豪; 青柳 尚朗, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2018, 2018, 2018, Japanese
小・中学生の教科別学習観(5):4因子モデル・2次因子モデルの比較, 鈴木 豪; 石橋 優美; 青柳 尚朗, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2018, 2018, 2018, Japanese
Relation of conception of learning and mathematical problem solving (2), Suzuki Go, The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association, 2015, 2015, 2015, Japanese
PB032 学習観と算数課題解決の関連(1) : 代表値を用いた判断課題における検討(教授・学習・認知,ポスター発表B), 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2015, 2015, 2015, Japanese
PA-037 小学5・6年生の持つ学習観の縦断的変化(教授・学習,ポスター発表), 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2012, 2012, 2012, Japanese
P4-43 小・中学生の学習観の学年による変化 : 縦断的検討及び社会的比較との関連(教授・学習,ポスター発表), 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2011, 2011, 2011, Japanese
教科教育の心理学:(2)授業実践研究の展開に実験・調査研究の発想や成果をどのように生かすか, 藤村 宣之; 石橋 優美; 鈴木 豪; 一柳 智紀; 町 岳; 小田切 歩; 湯澤 正通; 鹿毛 雅治, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2018, 2018, 2018, Japanese
児童・生徒の「教科内容の本質的理解」を促す授業デザイン:(1)どのような課題を設定するか, 藤村 宣之; 橘 春菜; 金田 茂裕; 佐藤 誠子; 青柳 尚朗; 石橋 優美; 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2021, 2021, 2021, Japanese
グラフ解釈の問題は何の教科の問題と判断されるか:大学生を対象とした予備的な検討, 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2021, 2021, 2021, Japanese
児童・生徒の「教科内容の本質的理解」を促す授業デザイン—(2)どのような協同過程を組織するか, 藤村 宣之; 鈴木 豪; 坂本 美紀; 生田 淳一; 濱田 秀行; 清河 幸子; 橘 春菜; 石橋 優美, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2022, 2022, 2022, Japanese
児童における産業立地の決定条件に関する理解の促進過程—生産者視点に立たせることの効果, 石橋 優美; 鈴木 豪; 藤村 宣之, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2022, 2022, 2022, Japanese
Do the contexts of subjects affect pupils' problem solving abilities? Interpretation of a graph in the context of mathematics and social studies, Go, SUZUKI, The 31st International Congress of Psychology, Jul. 2016, Jul. 2016, Jul. 2016, English
Grade level differences in elementary and middle school students' conception of learning, Go, SUZUKI, The 12th European Congress of Psychology, Jul. 2011, Jul. 2011, Jul. 2011, English
児童・生徒の物語文読解の深まりと幸せの認識の変化, 橘 春菜; 石橋 優美; 鈴木 豪; 藤村 宣之, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2023, 2023, 2023, Japanese
例題に対する回答例の形式の差異が児童によるデータ比較課題回答に及ぼす影響:複数の代表値を用いるか否かに着目して, 鈴木豪; 藤村宣之, 日本心理学会第87回大会, 17 Sep. 2023, 15 Sep. 2023, 17 Sep. 2023, Japanese
児童・生徒の「教科内容の本質的理解」を促す授業デザイン—(3)協同を通して個人の概念的理解をいかに深めるか, 藤村 宣之; 石橋 優美; 住田 裕子; 吉國 秀人; 後藤 慎弥; 伊藤 崇達; 伊藤 貴昭; 橘 春菜; 鈴木 豪, 日本教育心理学会総会発表論文集, 2023, 2023, 2023, Japanese
生徒の地理的思考を育む地歴統合型単元の開発と実証的検討― 中学校地理的分野「関東地方」を題材として―, 青柳尚朗; 佐々木暢; 石橋優美; 鈴木豪; 藤村宣之, 日本社会科教育学会第70回全国研究大会発表論文集, Nov. 2020, Nov. 2020, Nov. 2020
Research on Learning and Instruction From the Perspective of Time Axis, SHINOGAYA KEITA; SUZUKI MASAYUKI; SUZUKI GO; HAEBARA TOMOKAZU; TANAKA AYUMI, The Annual Report of Educational Psychology in Japan, 2020, 2020, 2020, Japanese