研究者データベース

長井 歩
ナガイ アユム
情報学講座
助教
Last Updated :2024/03/29

研究者基本情報

研究者

  • 氏名

    長井 歩, ナガイ アユム

基本情報

  • 研究者氏名(日本語)

    長井, 歩
  • 研究者氏名(カナ)

    ナガイ, アユム

所属

  • 群馬大学, 助教

学位

  • 博士(理学)

経歴

  • 群馬大学

研究活動情報

研究分野

  • 情報通信, 知能情報学

論文

  • Generation of a Large-Scale Line Image Dataset with Ground Truth Texts from Page-Level Autograph Documents, Ayumu Nagai, 2021年12月, 28th International Conference on Neural Information Processing (ICONIP), 354, 366
  • Recognizing Japanese Historical Cursive with Pseudo-Labeling-aided CRNN as an Application of Semi-Supervised Learning to Sequence Labeling, Ayumu Nagai, 2020年, 17th International Conference on Frontiers in Handwriting Recognition (ICFHR), 97, 102, 研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • On the Improvement of Recognizing Single-line Strings of Japanese Historical Cursive, Ayumu Nagai, 2019年, 2019 International Conference on Document Analysis and Recognition (ICDAR), 621, 628, 研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • 畳み込みネットワークによる仮名3文字のくずし字の文字認識, 長井 歩, 2017年12月, 人文科学とコンピュータ論文集, 213-218
  • ドロネー三角形を利用した単眼車載カメラの映像からの障害物検知法, 長井 歩、太田 直哉, 2013年, 情報処理学会アルゴリズム研究会
  • 単眼車載カメラによるドロネー三角形を単位とした障害物検知法, 長井 歩、太田 直哉, 2012年08月, 第15回画像の認識・理解シンポジウム(MIRU)
  • 難解な必至問題を解くアルゴリズムとその実装, 長井 歩, 2011年10月, ゲームプログラミングワークショップ2011論文集, Game Programming Workshop, 1, 8
  • 長手数の詰将棋を解くプログラムを改善するヒューリスティックス, 長井 歩, 2010年, 第15回ゲームプログラミングワークショップ, 15th Game Programming Workshop, 29, 35
  • 階層化CHLAC特徴を用いた異常行動の検出, 松永 錦弥, 鈴木 雄太, 長井 歩, 太田 直哉, 2009年
  • Inappropriateness of the criterion of k-way normalized cuts for deciding the number of clusters, Ayumu Nagai, 2007年, Pattern Recognition Letters
  • 重み付きデータのNormalized Cuts, 長井 歩, 2007年, 電子情報通信学会論文誌, 90-D, 9, 2483--2494
  • SAT問題を解くDPLLベースの探索法に対する改善手法, 長井 歩, 2007年, 情報処理学会 数理モデルと問題解決研究会, 63-11
  • Normalized Cuts の評価基準を用いた階層型クラスタリングの提案, 長井 歩, 2007年, 情報処理学会 アルゴリズム研究会, 115-10
  • A case study of life cycle formal verification on spacecraft software, Naoki Ishihama, Ayumu Nagai, Masa katahira, 2003年, ISESE
  • 詰将棋, 長井 歩, 2003年, 情報処理学会会誌
  • df-pnアルゴリズムの詰将棋回答プログラムへの応用, 長井歩、今井浩, 2002年, 情報処理学会論文誌, 43, 6
  • Proof for the equivalence between some best-first algorithms and depth-first algorithms for AND/OR trees, Ayumu Nagai, Hiroshi Imai, 2002年, IEICE Transactions on Information and Systems
  • Fast and space-efficient algorithms for deciding shellability of Simplicial complexes of large size using h-assignments, Sonoko Moriyama, 2002年, 1st International congress of mathematical software
  • 詰将棋を解くプログラムにおける効率的なハッシュの利用法について, 長井歩、今井浩, 2001年, 情報処理学会 アルゴリズム研究会, 79-4
  • 詰将棋における変別チェックと余詰探索を同時に行える新しいアルゴリズムの提案, 長井歩、今井浩, 2001年, 第6回ゲームプログラミング・ワークショップ
  • Application of df-pn+ to Othello endgames, Ayumu Nagai, Hiroshi Imai, 1999年, The 5th Game Programming Workshop
  • A new AND/OR tree search algorithm using both proof number and disproof number, Ayumu Nagai, 1998年, complex game lab workshop
  • クレジットカード利用履歴を利用したキャッシング移行予測, 関 庸一;長井 歩;渡邊 亮;石原 淳一郎, 2005年, 経営情報学会 全国研究発表大会要旨集, Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information, 2005, 0, 3, 3
  • SAT問題を解くDPLLベースの探索法に対する改善手法, 長井 歩, 2007年03月, 情報処理学会研究報告. MPS, 数理モデル化と問題解決研究報告, IPSJ SIG Notes, 63, 41, 44
  • Normalized Cuts の評価基準を用いた階層型クラスタリングの提案, 長井 歩, 2007年11月, 情報処理学会研究報告. AL, アルゴリズム研究会報告, IPSJ SIG Notes, 115, 73, 80
  • 重み付きデータの Normalized Cuts, 長井 歩, 2007年09月, 電子情報通信学会論文誌. D, 情報・システム = The IEICE transactions on information and systems (Japanese edition), The IEICE transactions on information and systems, 90, 9, 2483, 2494
  • 階層化CHLAC特徴を用いた異常行動の検出, 松永 錦弥;鈴木 雄太;長井 歩;太田 直哉, 2009年03月, 全国大会講演論文集, 71, 0, 443, 444
  • 自己組織化マップによる行動履歴の類型化 : クレジットカード利用履歴を利用したキャッシング移行予測, 関 庸一;長井 歩;石原 淳一郎;渡邊 亮, 2006年, 日本経営工学会論文誌, Journal of Japan Industrial Management Association, 57, 5, 404, 412

MISC

  • Inappropriateness of the criterion of k-way normalized cuts for deciding the number of clusters, Ayumu Nagai, 2007年11月, PATTERN RECOGNITION LETTERS, 28, 15, 1981, 1986
  • A case study of life cycle formal verification on spacecraft software, Naoki Ishihama,Ayumu Nagai,Masa katahira, 2003年, ISESE
  • Proof for the equivalence between some best-first algorithms and depth-first algorithms for AND/OR trees, Ayumu Nagai,Hiroshi Imai, 2002年, IEICE Transactions on Information and Systems, E85-D, 10
  • Fast and space-efficient algorithms for deciding shellability of Simplicial complexes of large size using h-assignments, Sonoko Moriyama, 2002年, 1st International congress of mathematical software
  • Application of df-pn+ to Othello endgames, Ayumu Nagai,Hiroshi Imai, 1999年, The 5th Game Programming Workshop
  • A new AND/OR tree search algorithm using both proof number and disproof number, Ayumu Nagai, 1998年, complex game lab workshop
  • A case study of life cycle formal verification on spacecraft software, Naoki Ishihama,Ayumu Nagai,Masa katahira, 2003年, ISESE
  • 詰将棋, 長井 歩, 2003年, 情報処理学会会誌
  • df-pnアルゴリズムの詰将棋回答プログラムへの応用, 長井歩,今井浩, 2002年, 情報処理学会論文誌, 43, 6
  • Proof for the equivalence between some best-first algorithms and depth-first algorithms for AND/OR trees, Ayumu Nagai,Hiroshi Imai, 2002年, IEICE Transactions on Information and Systems, E85-D, 10
  • Fast and space-efficient algorithms for deciding shellability of Simplicial complexes of large size using h-assignments, Sonoko Moriyama, 2002年, 1st International congress of mathematical software
  • 詰将棋を解くプログラムにおける効率的なハッシュの利用法について, 長井歩,今井浩, 2001年, 情報処理学会 アルゴリズム研究会, 79-4
  • 詰将棋における変別チェックと余詰探索を同時に行える新しいアルゴリズムの提案, 長井歩,今井浩, 2001年, 第6回ゲームプログラミング・ワークショップ
  • Application of df-pn+ to Othello endgames, Ayumu Nagai,Hiroshi Imai, 1999年, The 5th Game Programming Workshop
  • A new AND/OR tree search algorithm using both proof number and disproof number, Ayumu Nagai, 1998年, complex game lab workshop
  • Inappropriateness of the criterion of k-way normalized cuts for deciding the number of clusters, Ayumu Nagai, 2007年, Pattern Recognition Letters
  • 重み付きデータのNormalized Cuts, 長井 歩, 2007年, 電子情報通信学会論文誌, 90-D, 9, 2483--2494
  • SAT問題を解くDPLLベースの探索法に対する改善手法, 長井 歩, 2007年, 情報処理学会 数理モデルと問題解決研究会, 63-11
  • Normalized Cuts の評価基準を用いた階層型クラスタリングの提案, 長井 歩, 2007年, 情報処理学会 アルゴリズム研究会, 115-10
  • 階層化CHLAC特徴を用いた異常行動の検出, 松永 錦弥,鈴木 雄太,長井 歩,太田 直哉, 2009年
  • 畳み込みネットワークによる仮名3文字のくずし字の文字認識, 長井 歩, 2017年, 人文科学とコンピュータ論文集, 213, 218

書籍等出版物

  • コンピューター将棋の進歩4, 共立出版, 2003年, ISBN: 9784320120747

講演・口頭発表等

  • Application of df-pn+ to Othello endgaes, 1999年
  • Proof for the equivalence between some best-first algorithms and depth-first algorithms for AND/OR trees, 1999年
  • Detection of Abnormal Behavior by Multi-Scale CHLAC, Privacy Protection and Community Safety 2009 (SPC 2009), 2009年
  • クレジットカード利用履歴を利用したキャッシング移行予測, 経営情報学会2005年春季研究発表大会予稿集, pp.S56-S59, 2005年
  • 詰将棋における変別チェックと余詰探索を同時に行える新しいアルゴリズムについて, 2001年
  • 情報処理学会 数理モデルと問題解決研究会, 2007年
  • Normalized Cuts 評価基準を用いた階層型クラスタリングの提案, 2007年
  • 詰将棋を解くプログラムにおける効率的なハッシュの利用法について, 情報処理学会, 2001年
  • Application of df-pn+ to Othello endgaes, 1999年
  • Proof for the equivalence between some best-first algorithms and depth-first algorithms for AND/OR trees, 1999年
  • Detection of Abnormal Behavior by Multi-Scale CHLAC, Privacy Protection and Community Safety 2009 (SPC 2009), 2009年
  • マルチスケールCHLACを用いた画像からの異常行動の検出, 第15回 画像センシングシンポジウム(SSII09), 2009年


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