Researcher Database

ITO Akira
Music Education course
Lecturer
Last Updated :2025/05/28

Researcher Profile and Settings

Researcher

  • Name

    ITO Akira

Profile and Settings

  • Name

    Ito, Akira

Research Activities

Published Papers

  • Musical qualities annd a annd abilities that should be acquired through elementary music instruction, Akira ITO, Mar. 2025, Jornal of Teaching Methodology, 第24号, 11, 20
  • Significance of Music Outreach Activities by Teacher Training Course Students, Akira ITO, Chiho SUGO, Noriko YAMAZAKI, Mar. 2025, 第42号 , 47, 56
  • The Characteristics of Piano Works by Takekuni Hirayoshi - Focusing on its Diversity of Rhythme-, Akira Ito, Feb. 2025, 第60巻, 45, 56
  • A Study on Creative Music Making in the phiolosophy of Musicking-For the realization of music education that"Leave No One Behaind"-, Akira Ito, 20 Mar. 2024, Jornal of Teaching Methodology, 第23号, 13, 21
  • A Study of Musical Epistemological Approches for Music Teacher, Akira Ito, 02 Feb. 2024, 第59巻, 11, 17
  • 中等音楽科における生徒の学習意欲についてー学びに向かう力の育成に向けてー, 伊東 陽, 20 Mar. 2023, Journal of Teaching Methodology, 第22号, 41, 48
  • Current Status and Issues of Music Education in the Age of SDGs/ESD-What is Rore of Music Education in Building a Society that "Leave No One Behind"?, Akira ITO Hidefumi YOSHIDA, 27 Jan. 2023, 第58巻, 1, 8
  • 豊かな表現活動のためのピアノ指導~本学こども育成学科独自のピアノ学習プログラムの開発へ向けて, 伊東陽, 15 Mar. 2022, 第28巻, 115, 127
  • 保育者養成課程におけるピアノ指導の意義-最近10年間の研究動向を通して-, 辻陽子、伊東陽、安久津太一, 31 Mar. 2020, 第4巻, 1号, pp.1, pp.10
  • 副科ピアノを通し、合奏の基本や伴奏の演奏技術を学ぶ②-ピアノ連弾が音楽科教員志望学生に及ぼす学習効果-, 伊東陽, Mar. 2020, Vol.5, pp.32, pp.40
  • 保育者の資質・能力育成を見据えたピアノ学習の方法論的検討-ソナチネ及びブルグミューラ―の活用-, 辻陽子、伊東陽, 31 Mar. 2019, 第3巻, 1号, pp.1, pp.10
  • 副科ピアノを通し、合奏の基本や伴奏の演奏技術を学ぶ-ピアノ連弾を取り入れた実践の記録と成果の検証-, 伊東陽, Mar. 2019, Vol.4, pp.56, pp.62
  • 琉球音楽を副科ピアノに取り入れた教育実践とその成果の検証, 伊東陽, Oct. 2017, Vol.2(2), pp.8, pp.14
  • ムソルグスキー 組曲「展覧会の絵」の演奏解釈-多彩な表現を目指して-, 伊東陽, Mar. 2017, 第25号, pp.55, pp.72

Books etc

  • Cases on Kyosei Practice in Music Education, Joint work, A. Ito,Y.Tsuji,T.Akutsu, Chapter 12,A Japanese Teacher Education Course in Creative Composition Project for Non-Music Majors;Challenging Creativity and Collaboration, IGI Global, Mar. 2019, 296, pp.214-234, Scholarly book, ISBN: 978-1-5225-9041-5


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.