Musical qualities annd a annd abilities that should be acquired through elementary music instruction, Akira ITO, Mar. 2025, Jornal of Teaching Methodology, 第24号, 11, 20
Significance of Music Outreach Activities by Teacher Training Course Students, Akira ITO, Chiho SUGO, Noriko YAMAZAKI, Mar. 2025, 第42号 , 47, 56
The Characteristics of Piano Works by Takekuni Hirayoshi - Focusing on its Diversity of Rhythme-, Akira Ito, Feb. 2025, 第60巻, 45, 56
A Study on Creative Music Making in the phiolosophy of Musicking-For the realization of music education that"Leave No One Behaind"-, Akira Ito, 20 Mar. 2024, Jornal of Teaching Methodology, 第23号, 13, 21
A Study of Musical Epistemological Approches for Music Teacher, Akira Ito, 02 Feb. 2024, 第59巻, 11, 17
中等音楽科における生徒の学習意欲についてー学びに向かう力の育成に向けてー, 伊東 陽, 20 Mar. 2023, Journal of Teaching Methodology, 第22号, 41, 48
Current Status and Issues of Music Education in the Age of SDGs/ESD-What is Rore of Music Education in Building a Society that "Leave No One Behind"?, Akira ITO Hidefumi YOSHIDA, 27 Jan. 2023, 第58巻, 1, 8
豊かな表現活動のためのピアノ指導~本学こども育成学科独自のピアノ学習プログラムの開発へ向けて, 伊東陽, 15 Mar. 2022, 第28巻, 115, 127
保育者養成課程におけるピアノ指導の意義-最近10年間の研究動向を通して-, 辻陽子、伊東陽、安久津太一, 31 Mar. 2020, 第4巻, 1号, pp.1, pp.10
副科ピアノを通し、合奏の基本や伴奏の演奏技術を学ぶ②-ピアノ連弾が音楽科教員志望学生に及ぼす学習効果-, 伊東陽, Mar. 2020, Vol.5, pp.32, pp.40
保育者の資質・能力育成を見据えたピアノ学習の方法論的検討-ソナチネ及びブルグミューラ―の活用-, 辻陽子、伊東陽, 31 Mar. 2019, 第3巻, 1号, pp.1, pp.10
副科ピアノを通し、合奏の基本や伴奏の演奏技術を学ぶ-ピアノ連弾を取り入れた実践の記録と成果の検証-, 伊東陽, Mar. 2019, Vol.4, pp.56, pp.62
琉球音楽を副科ピアノに取り入れた教育実践とその成果の検証, 伊東陽, Oct. 2017, Vol.2(2), pp.8, pp.14
ムソルグスキー 組曲「展覧会の絵」の演奏解釈-多彩な表現を目指して-, 伊東陽, Mar. 2017, 第25号, pp.55, pp.72