A Study of Personality Factors Regulating Subjective Well-Being, 山口陽弘・龍前美夢, Feb. 2025, 74, 179, 192
The Influence of Role Models and Resilience on Career Readiness, 山口陽弘・浅羽慎之介, 02 Feb. 2024, 73, 177, 189, Research institution
小学校音楽科を踏まえたリズム課題の構成法的研究-教員養成大学の大学生への指導を通して-, 梶井元鶴・山口陽弘, 01 Mar. 2023, 40, 249, 260
国立大学職員の職業場面での自己効力感の向上要因に関する質的研究-主観的幸福感とレジリエンスに着目したインタビュー調査-, 山口陽弘・金子優香, 27 Jan. 2023, 72, 207, 214
Statistical Analysis of “the Comparative Table of Japanese Literary Circles’ Value” Composed by Sanjugo Naoki, YAMAGUCHI, Akihiro, 31 Jan. 2020, 69, 221, 231, Research institution
職業に対する成熟した信念」の心理尺度項目の探索的検討── 地方国立教員養成大学の学生へのアンケート調査から ──, 寺山美桜・山口 陽弘, 28 Jan. 2022, 71, 167, 177, Research institution
The Perception that We are Adapted for School and the Predictive Factors : From the Viewpoints of School Caste and Receptivity to their Characters in Class, YANAGISAWA Shou; YAMAGUCHI Akihiro, 2019, 群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編., 68, 191, 200, Research institution
教職大学院における学修を促進する要因の検討 ―12年間の実践と成果検証を踏まえて―, 山口, 陽弘; 佐藤; 浩一; 新藤, 慶; 山崎, 雄介, Mar. 2020, 37, 255, 265, Research institution
自らの思いや考えを適切に「伝え合う力」を育む小学校国語科指導 ―第3学年における話し合い活動を軸として―, 三俣貴裕・山口陽弘, 10 Mar. 2020, 36, 221, 225, Research institution
小・中学生の「居場所」を構成する要素の検討─ 現職教員へのインタビューを通じて ─, 廣田莉奈・山口陽弘, 28 Jan. 2021, 70, 217, 228, Research institution
小学校社会科における表現力の育成―知識や情報を関連付ける思考ツールを活用して―, 荒木翔太・山口陽弘, 12 Mar. 2021, 38, 323, 328, Research institution
中学校数学科における思考力・判断力・表現力を育成する学習指導―思考過程を表現し伝えあう活動を通して―, 増山由貴子・山口陽弘, 15 Mar. 2021, 39, 227, 234, Research institution
外国籍児童の学校教育への適応のために:<言語教育の面に着目して>, 山口 陽弘; 古屋 健; 所澤 潤; 久野 雅樹; 黒沢 学; 清水 真紀, 2006, 70, 0, WS024, WS024
多文化共生時代における学校教育のありかたについて : いくつかの実践例をもとに(自主シンポジウムB-2), 山口 陽弘; 古屋 健; 所澤 潤; 石司 えり; 久野 雅樹; 志賀 幹朗, 2005, 47, 0, S28, S29
項目反応理論による日本語版BIS/BAS尺度の検討, 国里 愛彦;淡野 将太;山口 陽弘;鈴木 伸一, 2008, The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association, 72, 0, 3AM189, 3AM189
Personality, YAMAGUCHI AKIHIRO, 2011, The Annual Report of Educational Psychology in Japan, 50, 97, 107
外国籍児童の学校教育への適応のために:<言語教育の面に着目して>, 山口 陽弘;古屋 健;所澤 潤;久野 雅樹;黒沢 学;清水 真紀, 2006, The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association, 70, 0, WS024, WS024
Unidimensional-Hierarchy in Value-Intention Scale:An Application of Item Response Theory, SAKAI KEIKO;YAMAGUCHI AKIHIRO;HISANO MASAKI, 1998, The Japanese Journal of Educational Psychology, 46, 2, 153, 162
PB-072 非単語復唱課題の成績に与える音素,音節,モーラの影響 : 英語イマージョン教育を受ける日本人中学生を対象に(教授・学習,ポスター発表), 清水 真紀;山口 陽弘;土方 裕子, 2013, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 55, 0
PC036 TCIの下位尺度項目の検討 : 因子的妥当性の観点から(ポスター発表C,研究発表), 山口 陽弘;国里 愛彦, 2006, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 48, 0
PC028 TCIによるBig Five尺度の予測について(ポスター発表C,研究発表), 国里 愛彦;山口 陽弘;鈴木 伸一, 2006, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 48, 0
Unidimensional-Hierarchy in Value-Intention Scale : An Application of Item Response Theory, SAKAI KEIKO;YAMAGUCHI AKIHIRO;HISANO MASAKI, Jun. 1998, The Japanese journal of educational psychology., 46, 2, 153, 162
測定・評価 A-5 項目反応理論の価値志向性尺度への適用 : (5)尺度項目の順序性の検討 : 一次元的階層性と再現性係数, 酒井 恵子;山口 陽弘;久野 正樹, 1998, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 40, 0
多文化共生時代における学校教育のありかたについて : いくつかの実践例をもとに(自主シンポジウムB-2), 山口 陽弘;古屋 健;所澤 潤;石司 えり;久野 雅樹;志賀 幹朗, 2005, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 47, 0, S28, S29
PA058 現職教員からの指摘に基づく教師版RCRTの改善点(3) : 簡略版の作成とフィードバック技法の開発(ポスター発表A,研究発表), 山口 陽弘;高橋 博剛, 2004, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 46, 0
Cloninger's Temperament and Character Model and the Big Five, Kunisato Yoshihiko;Yamaguchi Akihiro;Suzuki Shin-ichi, 2008, The Japanese Journal of Personality, 16, 3, 324, 334
PB030 TCIの下位尺度項目の検討 : 因子的妥当性の観点からII, 山口 陽弘;国里 愛彦;大久保 智沙, 2007, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 49, 0
自由記述によって得られた性格特性語への自己評定(3) : 語彙アプローチとの比較, 山口 陽弘;黒沢 学, 2002, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 44, 0
PC41 性格・能力側面における平均値以上効果の検討(1), 山口 陽弘;久保田 幸恵, 2001, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 43, 0
PE48 自由記述による性格特性語の探索的因子分析(2)(人格,ポスター発表E), 黒沢 学;山口 陽弘, 2003, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 45, 0
PB051 英語学習者のための音読テストの信頼性の検討 : 一般化可能性理論の適用と第二言語習得への示唆, 山口 陽弘;清水 真紀, 2009, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 51, 0
PA39 Multidimensional-Scaling(多次元尺度構成法)を用いた児童・生徒に対する教師の視点の分析, 山口 陽弘;黒沢 学, 2000, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 42, 0
人格 B-2 自己生成課題による性格特性記述の分析(2), 黒沢 学;山口 陽弘;久野 雅樹, 1998, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 40, 0
人格 B-1 自己生成課題による性格特性記述の分析(1), 山口 陽弘;黒沢 学;久野 雅樹, 1998, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 40, 0
PB29 自由記述によって得られた性格特性語の形態素分析(1) : 単独語の上位頻出状況, 山口 陽弘;黒沢 学, 1999, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 41, 0
パーソナリティ研究と概念研究との間 (9 パーソナリティ心理学に認知科学の知見は組み入れられるか : 両者の相性はなぜ悪いのか?), 山口 陽弘, 2000, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 42, 0, S48, S49
自由記述によって得られた性格特性語の自己評定(4) : 語彙アプローチとの評定値比較, 黒沢 学;山口 陽弘, 2002, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 44, 0
文系学生に対する心理統計教育の実践2(自主シンポジウムA3), 山田 剛史;村井 潤一郎;杉澤 武俊;村井 潤一郎;寺尾 敦;平井 洋子;山口 陽弘;大塚 雄作, 2008, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 50, 0, S28, S29
PE47 自由記述による性格特性語の探索的因子分析(1)(人格,ポスター発表E), 山口 陽弘;黒沢 学, 2003, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 45, 0
K210 音韻的作動記憶と英悟熟達度との関係 : 日本人大学生を対象として(口頭セッション35 認知心理学・記憶1), 山口 陽弘;清水 真紀, 2010, Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology, 52, 0
自らの思いや考えを適切に「伝え合う力」を育む小学校国語科指導 ―第3学年における話し合い活動を軸として―, 三俣 貴裕; 山口 陽弘, 2019, 36, 221, 225, Research institution
PB-072 非単語復唱課題の成績に与える音素,音節,モーラの影響 : 英語イマージョン教育を受ける日本人中学生を対象に(教授・学習,ポスター発表), 清水 真紀; 山口 陽弘; 土方 裕子, 2013, 55, 142, 142
項目反応理論による日本語版BIS/BAS尺度の検討, 国里 愛彦; 淡野 将太; 山口 陽弘; 鈴木 伸一, 2008, 72, 0, 3AM189, 3AM189
PC028 TCIによるBig Five尺度の予測について(ポスター発表C,研究発表), 国里 愛彦; 山口 陽弘; 鈴木 伸一, 2006, 48, 213, 213
PC036 TCIの下位尺度項目の検討 : 因子的妥当性の観点から(ポスター発表C,研究発表), 山口 陽弘; 国里 愛彦, 2006, 48, 221, 221
中学校数学科における思考力・判断力・表現力を育成する学習指導―思考過程を表現し伝えあう活動を通して―—Cultivating Students' Ability to Think, Reason, and Represent Their Views in Mathematics Education at Junior High School: Through Activities in Which Students are Engaged to Express and Convey Their Thinking Processes, 増山由貴子; 山口陽弘, 15 Mar. 2022, 39, 227, 234, Research institution
「職業に対する成熟した信念」の心理尺度項目の探索的検討── 地方国立教員養成大学の学生へのアンケート調査から ──—An Exploratory Research on Items of Psychological Assessment Scales Inquiring “Matured Beliefs About Occupations”: Using a Questionnaire to College Students in the Teacher Training Course at a Japanese National University, 寺山美桜; 山口陽弘, 28 Jan. 2022, 71, 167, 177, Research institution
小学校社会科における表現力の育成―知識や情報を関連付ける思考ツールを活用して―—Teaching the Ability to Express in Social Studies at Elementary School: With the Use of Thinking Tools for Connecting Their Prior Knowledge with New Information, 荒木翔太; 山口陽弘, 12 Mar. 2021, 38, 323, 328, Research institution
小・中学生の「居場所」を構成する要素の検討─ 現職教員へのインタビューを通じて ─, 廣田, 莉奈; 山口, 陽弘; HIROTA, Rina; YAMAGUCHI, Akihiro, 28 Jan. 2021, 70, 217, 228, Research institution
Cloninger's Temperament and Character Model and the Big Five, Kunisato Yoshihiko; Yamaguchi Akihiro; Suzuki Shin-ichi, 2008, The Japanese Journal of Personality, 16, 3, 324, 334
人格 B-1 自己生成課題による性格特性記述の分析(1), 山口 陽弘; 黒沢 学; 久野 雅樹, 1998, 40, 149, 149
人格 B-2 自己生成課題による性格特性記述の分析(2), 黒沢 学; 山口 陽弘; 久野 雅樹, 1998, 40, 150, 150
8 価値志向性尺度における項目困難度の意味 : 項目反応理論の適用, 酒井 恵子; 山口 陽弘, 01 Dec. 1997, 6, 18, 18
項目反応理論の価値志向性尺度への適用 : (4)識別力a・困難度bの利用:項目内容の洗練, 酒井 恵子; 山口 陽弘; 久野 雅樹, 1997, 39, 367, 367
項目反応理論の価値志向性尺度への適用 : (3)適用上の諸問題, 山口 陽弘; 酒井 恵子; 久野 雅樹, 1997, 39, 366, 366
測定・評価 1-PD5 項目反応理論の性格特性語への適用 : (2)予備的検討, 山口 陽弘; 久野 雅樹, 1996, 38, 483, 483
L3034 性格特性語カテゴリーにおける基礎レベルの存在 (1) : 叙述性と評価性による研究, 山口 陽弘; 久野 雅樹, 1995, 37, 88, 88
L3033 対象人物と対人認知システム : グリッドテクニックにおける認知の分化度を中心に, 久野 雅樹; 山口 陽弘, 1995, 37, 87, 87
社会4035 人物のカテゴリ化におよぼす個人の人物特性認知構造の効果, 久野 雅樹; 山口 陽弘, 1994, 36, 263, 263
小学校音楽科を踏まえたリズム課題の構成法的研究-教員養成大学の大学生への指導を通して-, 梶井元鶴・山口陽弘, 01 Mar. 2023, 40, 249, 260
国立大学職員の職業場面での自己効力感の向上要因に関する質的研究-主観的幸福感とレジリエンスに着目したインタビュー調査-, 山口陽弘・金子優香, 27 Jan. 2023, 72, 207, 214
Team teaching at the professional degree course, program for leadership in education: practice, evaluations, and tasks, 佐藤 浩一; 入澤 充; 所澤 潤; 山口 陽弘; 山崎 雄介; 石川 克博; 岩澤 和夫, Mar. 2011, Research in educational practice and development, Gunma University, 28, 28, 241, 266
Accomplishments and Improvements in the Program for Leadership in Education Targeting Gunma University Graduates(3)Based on the Interview with "Straight Masters" (Graduate Students without Teaching Experience), Yamaguchi Akihiro; Shindo Kei, Mar. 2015, 群馬大学教育実践研究, 32, 32, 217, 226
Accomplishments and Improvements in the Program for Leadership in Education Targeting Gunma University Graduates(2)Focusing on Individual Interview Research, Yamaguchi Akihiro; Shindo Kei, Mar. 2014, 31, 173, 183
A Study of Accomplishments and Improvements on the Program for Leadership in Education : With Gunma University Graduates Targeted, Shindo Kei; Yamaguchi Akihiro, Mar. 2013, 30, 145, 155
The availability of personality traits in the hierarchical structure: An exploration of the ''basic level'', A Yamaguchi; M Hisano, Aug. 1996, JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 67, 3, 195, 203
A study of hierarchical structure in personality traits: Asymmetry judgments in category breadth and class inclusion, A Yamaguchi; T Kawahara; M Hisano, Dec. 1995, JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 66, 5, 345, 353
Unidimensional-hierarchy in value-intention scale: An application of item response theory, K Sakai; A Yamaguchi; M Hisano, Jun. 1998, JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 46, 2, 153, 162
教員採用試験におけるロールプレイ面接, 山口 陽弘; 佐藤 浩一, Mar. 2006, 23, 261, 274
色覚異常者をめぐる諸問題の検討--新規学卒就職における問題, 高橋 美保; 山口 陽弘, Mar. 2002, 19:263-273, 19, 263, 273
公開座談会「子どもたちに聞く 私たちの学校生活」発言要旨--研修講座「日本語指導が必要な児童生徒の可能性を拓く」より, 古屋 健; 山口 陽弘; 藤本 美知代, Mar. 2005, 22:241-264, 22, 241, 264
教師版RCRT(Role Construct Repertory Test)改訂のための予備的検討(1), 山口 陽弘, 2004, 53, 383, 402
教師版RCRT(Role Construct Repertory Test)改訂のための予備的検討(2), 山口 陽弘; 高橋 博剛, 2005, 54, 249, 268
A Total Appraisal of Evidences for Typicality Effect in Problem Solving under Teaching-Learning Processes, OSAWA Fumito; YAMAGUCHI Akihiro, 1993, Bulletin of the Faculty of Education,the University of Tokyo, 33, 33, p189, 200
A study of bierarchical structure in personality traits: Asymmetry judgments in category breadth and class inclusion, Akihiro Yamaguchi; Tetsuo Kawahara; Masaki Hisano, 1995, Shinrigaku Kenkyu, 66, 5, 345, 353
幼児教育は脳で説明可能か?:被虐待児の事例をもとに, 山口 陽弘, 2002, 51, 355, 368
PA39 Multidimensional-Scaling(多次元尺度構成法)を用いた児童・生徒に対する教師の視点の分析, 山口 陽弘; 黒沢 学, 2000, 42, 0, 39, 39
Unidimensional-hierarchy in value-intention scale: An application of item response theory, Keiko Sakai; Akihiro Yamaguchi; Masaki Hisano, 1998, Japanese Journal of Educational Psychology, 46, 2, 153, 162
自由記述によって得られた性格特性語の形態素分析, 山口 陽弘; 黒沢 学, 1999, 48, 48, 421, 440
外国語学習者における短期記憶と理解との関係の発達的変容に関する横断的研究, 黒沢 学; 山口 陽弘, Mar. 1999, 16, 16, 327, 339
自由記述によって得られた性格特性語の形態素分析II, 山口 陽弘; 黒沢 学, 2000, 49, 49, 379, 397
Multidimensional-Scaling(多次元尺度構成法)を用いた児童・生徒に対する教師の視点の分析, 山口 陽弘; 黒沢 学, Mar. 2000, 17, 17, 269, 285
外国語学習者における短期記憶と理解との関係の発達的変容に関する横断的研究(2), 黒沢 学; 山口 陽弘, Mar. 2000, 17, 17, 287, 297
A final study to revising a teacher's RCRT(Role Construct Repertory Test) III, 山口 陽弘; 高橋 博剛, 2006, 55, 297, 316
About temperament studies connecting neurosciences and personality studies, 国里 愛彦; 山口 陽弘; 鈴木 伸一, 2007, 56, 359, 377
Temperament and Character Inventoryの因子的妥当性について, 国里 愛彦; 山口 陽弘; 大久保 智紗, Mar. 2007, 24, 24, 387, 396
IMPLICIT PERSONALITY THEORY AND CATEGORIZATION OF PEOPLE - AN INTEGRATION OF STUDIES ON CONCEPT AND ON PERSON COGNITION, A YAMAGUCHI, Aug. 1993, JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 64, 3, 199, 205
Relationships between Gray's temperament theory and response styles theory, 国里 愛彦; 山口 陽弘; 鈴木 伸一, Mar. 2008, 25, 25, 281, 289
Reliability of an oral reading test for English as foreign language learners: an application of the generalizability theory and a suggestion for the second language acquisition study, 山口 陽弘; 清水 真紀, 2009, 58, 155, 168
A study of vocational preference and teacher efficacy of the candidates for teaching profession: focusing on their interest in teaching profession and its required expertise, 山口 陽弘; 都丸 亜希子; 古屋 健, 2010, 59, 219, 238
The relationship between phonological working memory and English proficiency of Japanese university EFL learners, 山口 陽弘; 清水 真紀, Mar. 2010, Research in educational practice and development, Gunma University, 27, 27, 281, 290
The relationship between phonological working memory and English proficiency of Japanese university EFL learners (2), 山口 陽弘; 清水 真紀, 2011, 60, 233, 242
A study of the effects of metacognitive supports on rule learning in science teaching, 山口 陽弘; 前田 高之, Mar. 2011, Research in educational practice and development, Gunma University, 28, 267, 277
A Study of Students' Career Awareness in Faculty of Education : an analysis of undergraduates' naive concepts of teachers, 髙橋 美保; 山口 陽弘, 2012, 61, 209, 218
Theories and Practices of Instructions for Educational Evaluation : Aiming for Authentic Assessment, 山口 陽弘; 石川 克博, Mar. 2012, 29, 29, 187, 200
Teaching Methods for the Study of Science Which Enhance Junior High School Students' Scientific Thinking : Focusing on Describing Results and Discussion Separately Through Hypothesis Evaluation Schema Learning, 石川 直紀; 山口 陽弘; 石川 克博, Mar. 2012, 29, 29, 211, 217
An Educational Guidance on a Social Studies Which Makes the Contents Understandable and Enhances Students' Learning Motivation : Through the Reflection Takes Focusing on the Relations Between the Classes, 日部 貴博; 山口 陽弘; 石川 克博, Mar. 2012, 29, 29, 201, 210
Japanese English Learners' Pre-Existing Learning Strategies May Affect How to Adopt the Graphic Making Strategy : Through an Experimental English Lesson on the Present Perfect, HASHIMOTO Naoyuki; YAMAGUCHI Akihiro; SHIMIZU Maki, 2018, 群馬大学教育学部紀要. 人文・社会科学編, 67, 279, 288
Effects of Teachers' Positive Feedback on Their Students' Orientation Toward Achievement Goals and Failure Avoidance Motivation : Considering Children's Ages, MITSUMATA Takahiro; YAMAGUCHI Akihiro, 2017, 66, 211, 220
For Nurturing the Students' Reading Ability to Relate Written Ideas in Japanese as a First Language Teaching at a Primary School : An Instruction by Relating Main Ideas to Details With Visualizing Schemata, Kiryu Naoya; Yamaguchi Akihiro; Ishikawa Katsuhiro, 2016, 65, 213, 223
Developing the Skill of "Expressing Their Ideas in Comprehensive English Sentences" in Junior High School Students : A Schema for Guidance Through Dividing Unit Goals into a Rubric and Continuing Activities Through Each Class, Kaneko Kimie; Yamaguchi Akihiro; Ishikawa Katsuhiro, Mar. 2016, 33, 33, 217, 225
Japanese Junior High School Students' Motivation for Learning English : A Comparison Between the Students in an English Immersion Program and Those at a Public School, Shimizu Maki; Yamaguchi Akihiro, Mar. 2016, 33, 33, 209, 216
Suggestions for Creating Rubrics of Educational Evaluation : A Focus on Performance Assessment and Portfolio Assessment, Yamaguchi Akihiro, 2013, 62, 157, 168
Statistical Analysis of "the Comparative Table of Japanese Literary Circles' Value" Composed by Sanjugo Naoki, YAMAGUCHI Akihiro, 2020, 69, 221, 231
A Proposal on Statistical Literacy Education To Help Primary and Lower Secondary School Teachers Work out the Day-to-day Problems : The Ways of Summarizing of Categorical Data, Otoyama Wakaho; Yamaguchi Akihiro, 2015, 64, 201, 212
A Proposal on Graduate Education to Help Primary and Lower Secondary School Teachers Work Out the Day-to-Day Problems : Focusing on the Graduate Students' Task-Oriented Research on Study Support Scenes, Yamaguchi Akihiro; Otoyama Wakaho, 2015, 64, 64, 189, 200
A Proposal on Statistical Literacy Education to Help Primary and Lower Secondary School Teachers Work out the Day-to-day Problems : The Ways of Hypothesis Testing and Summarizing the Results, Otoyama Wakaho; Yamaguchi Akihiro, 2014, 63, 165, 179
A Proposal on Statistical Literacy Education to Help Primary and Lower Secondary School Teachers Work out the Day-to-day Problems : Focusing on the Ways of Considering and Constructing Hypotheses, 山口 陽弘; 音山 若穂, 2014, 63, 149, 164
K210 音韻的作動記憶と英悟熟達度との関係 : 日本人大学生を対象として(口頭セッション35 認知心理学・記憶1), 山口 陽弘; 清水 真紀, 2010, 52, 0, 432, 432
PB051 英語学習者のための音読テストの信頼性の検討 : 一般化可能性理論の適用と第二言語習得への示唆, 山口 陽弘; 清水 真紀, 2009, 51, 0, 150, 150
文系学生に対する心理統計教育の実践2(自主シンポジウムA3), 山田 剛史; 村井 潤一郎; 杉澤 武俊; 村井 潤一郎; 寺尾 敦; 平井 洋子; 山口 陽弘; 大塚 雄作, 2008, 50, 0, S28, S29
Are the depressed clients inhibited from the functioning of the reward system?: cognitive neuroscientific examination of depression and the reward system, 国里 愛彦; 山口 陽弘; 鈴木 伸一, 2008, 群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編, 57, 219, 234
PB030 TCIの下位尺度項目の検討 : 因子的妥当性の観点からII, 山口 陽弘; 国里 愛彦; 大久保 智沙, 2007, 49, 0, 134, 134
PA058 現職教員からの指摘に基づく教師版RCRTの改善点(3) : 簡略版の作成とフィードバック技法の開発(ポスター発表A,研究発表), 山口 陽弘; 高橋 博剛, 2004, 46, 0, 58, 58
PE47 自由記述による性格特性語の探索的因子分析(1)(人格,ポスター発表E), 山口 陽弘; 黒沢 学, 2003, 45, 0, 475, 475
PE48 自由記述による性格特性語の探索的因子分析(2)(人格,ポスター発表E), 黒沢 学; 山口 陽弘, 2003, 45, 0, 476, 476
自由記述によって得られた性格特性語への自己評定(3) : 語彙アプローチとの比較, 山口 陽弘; 黒沢 学, 2002, 44, 0, 229, 229
自由記述によって得られた性格特性語の自己評定(4) : 語彙アプローチとの評定値比較, 黒沢 学; 山口 陽弘, 2002, 44, 0, 230, 230
PC41 性格・能力側面における平均値以上効果の検討(1), 山口 陽弘; 久保田 幸恵, 2001, 43, 0, 247, 247
パーソナリティ研究と概念研究との間 (9 パーソナリティ心理学に認知科学の知見は組み入れられるか : 両者の相性はなぜ悪いのか?), 山口 陽弘, 2000, 42, 0, S48, S49
PB29 自由記述によって得られた性格特性語の形態素分析(1) : 単独語の上位頻出状況, 山口 陽弘; 黒沢 学, 1999, 41, 0, 249, 249
(7) Repテストの意義と問題, 坂本 章; 渡邊 芳之; 近藤 邦夫; 大平 秀樹; 山口 陽弘, 1993, 1, 0, 45, 45
PA207 問題解決における典型性・非典型性効果についての包括的検討(1), 山口 陽弘; 大沢 文人; 黒沢 学, 1993, 35, 0, 40, 40
PA208 問題解決における典型性・非典型性効果についての包括的検討(2), 黒沢 学; 山口 陽弘; 大沢 文人, 1993, 35, 0, 41, 41
PA209 問題解決における典型性・非典型性効果についての包括的検討(3), 大沢 文人; 黒沢 学; 山口 陽弘, 1993, 35, 0, 42, 42
思考力・判断力・表現力を育む中学校社会科学習指導-共同学習と学習方略の活用を通して-, 菊地 雄真; 山口 陽弘; 石川 克博, 2018, 35, 35, 281, 286
小学校社会科における思考力を育成する学習指導~思考ツールを活用した言語活動の充実を通して~, 吉野 章子; 山口 陽弘; 石川 克博, 2018, 35, 35, 275, 286
知識や技能を活用する力を育む中学校社会科学習指導-「社会科カード」を取り入れたパフォーマンス課題を単元のまとめとして-, 上田 剛; 山口 陽弘; 石川 克博, 2017, 34, 34, 141, 146
中学校数学科における思考力・判断力・表現力を育成する学習指導―思考過程を表現し伝えあう活動を通して―—Cultivating Students' Ability to Think, Reason, and Represent Their Views in Mathematics Education at Junior High School: Through Activities in Which Students are Engaged to Express and Convey Their Thinking Processes, 15 Mar. 2022, 39, 227, 234
「職業に対する成熟した信念」の心理尺度項目の探索的検討── 地方国立教員養成大学の学生へのアンケート調査から ──—An Exploratory Research on Items of Psychological Assessment Scales Inquiring “Matured Beliefs About Occupations”: Using a Questionnaire to College Students in the Teacher Training Course at a Japanese National University, 寺山美桜; 山口陽弘, 28 Jan. 2022, 71, 167, 177, Report research institution
「職業に対する成熟した信念」の心理尺度項目の探索的検討 : 地方国立教員養成大学の学生へのアンケート調査から—An Exploratory Research on Items of Psychological Assessment Scales Inquiring "Matured Beliefs About Occupations" : Using a Questionnaire to College Students in the Teacher Training Course at a Japanese National University, 2022, 71, 167, 177
小学校社会科における表現力の育成―知識や情報を関連付ける思考ツールを活用して―—Teaching the Ability to Express in Social Studies at Elementary School: With the Use of Thinking Tools for Connecting Their Prior Knowledge with New Information, 12 Mar. 2021, 38, 323, 328
小・中学生の「居場所」を構成する要素の検討─ 現職教員へのインタビューを通じて ─, 廣田, 莉奈; 山口, 陽弘; HIROTA, Rina; YAMAGUCHI, Akihiro, 28 Jan. 2021, 群馬大学共同教育学部紀要. 人文・社会科学編, 70, 217, 228
What Kind of Assessment Literacy is Needed for Educators? : From the Viewpoint of Educational Psychology, 山口 陽弘, 2015, 25, 11, 18
Social Studies Classes for Developing the Schoolchildren's Self-Expression Ability at Elementary School : Through Active Use of Materials Introducing Cooperative Learning and "Role Playing", SUDA Emi; YAMAGUCHI Akihiro; ISHIKAWA Katsuhiro, Mar. 2017, 34, 147, 156
Japanese Language Classes at Elementary School Nurturing the Children's Ability to Think, Assess, and Express Themselves : For Children Who Develop a Comprehensive Vision and Look Back on Their Experiences, SHIBAZAKI Atsushi; YAMAGUCHI Akihiro; ISHIKAWA Katsuhiro, Mar. 2017, 34, 157, 165
The Phonological working memory of Japanese students at an English immersion junior high school : using a nonword repetition task, Yamaguchi Akihiro; Shimizu Maki; Hijikata Yuko; Imai Shinichi, 25 Mar. 2013, 30, 199, 209
心理系公務員受験 覚悟のススメ (特集 「試験」からみた心理学), 高橋 美保; 山口 陽弘, Apr. 2011, 53, 9, 12
Value-Intention Scale as ordered sets of features : Set theoretic interpretations of unidimensional hierarchy, SAKAI Keiko; YAMAGUCHI Akihiro, 12 Dec. 1997, Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo, 37, 217, 230
Aspects of the Measurements of Cognitive Complexity--Historical and Theoretical Review, YAMAGUCHI Akihiro; HISANO Masaki, 28 Feb. 1995, Bulletin of the Faculty of Education, University of Tokyo, 34, 279, 299